rahitismul-si-osteomalacia-doua-probleme-similare-pentru-doua-generatii

Calciul este un mineral important atat pentru organismul adultilor, cat si pentru cel al copiilor. In cazul adultilor, o cantiate suficienta de calciu poate reduce riscul de hipertensiune, de infarct, de cancer de col uterin sau poate ameliora simptomele sindromului premenstrual. Acest mineral este insa esential pentru mentinerea sanatatii si structurii puternice a oaselor la adulti si pentru dezvoltarea corecta a scheletului osos la copii.

Cuprins

Deficienta de calciu la copii inseamna adesea rahitism
Si adultii pot face rahitism

Deficienta de calciu la copii inseamna adesea rahitism

Cea mai mare cantitate de calciu se regaseste in organism in oase (90%) si in dinti. In cazul unei deficiente de calciu in perioada copilariei timpurii pot aparea afectiuni ale sistemului osos care sunt greu de recuperat ulterior. Una dintre acestea este rahitismul, o problema la care cei mai expusi sunt copiii cu varsta intre 6 si 24 de luni. Rahitismul se manifesta prin “inmuierea” oaselor, fenomen care duce la aparitia fracturilor chiar si in cazul unor accidentari mai usoare.

O alta forma de manifestare a rahitismului este deformarea scheletului osos. Din cauza dezvoltarii rapide a oaselor copiilor, o cantitate insuficienta de calciu in organism, care sa sustina ritmul alert de crestere, poate cauza deformarea oaselor lungi sau curbarea coloanei vertebrale. Deficienta de calciu la copii poate afecta si dezvoltarea normala a muschilor, a inimii si a sistemului nervos.

Si adultii pot face rahitism

Osteomalacia este termenul medical utilizat pentru descrierea rahitismului la persoanele adulte. La adulti, acesta se manifesta prin dureri frecvente, prezente in zona soldului si zona umerilor, precum si deformari ale oaselor, cu accent pe regiunea membrelor inferioare, a vertebrelor si a bazinului. Aceste probleme pot cauza dificultati de deplasare.

Anumite categorii de adulti sunt mai sensibili la afectiuni ale sistemului osos din cauza unei alimentatii specifice. De exemplu, persoanele intolerante la lactoza, adica cele care nu pot digera una din proteinele din lapte numita lactoza sunt private de o sursa important de calciu: produsele lactate.

Calciul este un mineral care se gaseste in special in produsele de origine animala, de aceea este recomandat ca persoanele vegetariene sa suplimenteze aportul de calciu din alte surse. Alimentele vegetale ca varza creata, spanacul, telina sau broccoli, fructele cum sunt prunele sau portocalele si nucile sau fisticul sunt o sursa buna de calciu pentru vegetarieni. Pe langa acestea, o alta sursa de incredere pentru completarea necesarului de calciu pot fi suplimentele alimentare.

(articol actualizat la data 05-01-22)
 

Produse recomandate

loader
Calcium with Magnesium

473ml (gust de portocale)

121.00 lei
In stoc