Comanda telefonic: 0720 873 888, L - V 9:00 - 17:00

Ceai verde

Date generale

Ceaiul verde, originar din China si India, a fost consumat de secole la nivel mondial pentru beneficiile sale, datorate concentratiei mari de antioxidanti si polifenoli, dar a castigat popularitate in ultima perioada in Statele Unite ale Americii. 20% din ceaiul consumat in intreaga lume este ceai verde.

Directii de recomandare

Imbunatatirea functiilor cerebrale: prin continutul in cafeina si L-teanina, ceaiul verde potenteaza activitatea neuronilor si concentratiile de neurotransmitatori, printre care dopamina si norepinefrina (cafeina) si GABA (L-teanina). Astfel sunt imbunatatite diverse aspecte ale functiilor cerebrale, precum: atentia sporita, memoria, viteza de reactie.

Reducerea radicalilor liberi: flavonoidele si catechinele din compozitia ceaiului verde au o puternica actiune antioxidanta, cu efect in reducerea radicalilor liberi, cunoscuti pentru procesul de imbatranire celulara si rolul in dezvoltarea unor afectiuni. Unul dintre cei mai puternici compusi din ceaiul verde este antioxidantul Epigallocatechin Gallate (EGCG).

Arderea grasimilor si imbunatatirea performantelor fizice: studiile arata capacitatea ceaiului verde de a mari selectiv arderea grasimilor si de a stimula ritmul metabolic. Cafeina imbunatateste performanta fizica prin mobilizarea acizilor grasi din tesuturi si transformarea lor in energie utilizabila.

Protectie cardiovasculara: ceaiul verde contribuie la imbunatatirea unor factori de risc ai bolilor cardiovasculare, cum ar fi cresterea nivelului de LDL-colesterol si trigliceride.

Diabet: ceaiul verde are rol in reducerea nivelului de glucoza din sange si creste sensibilitatea la insulina. Studiile au fost facute pe pacienti cu diabet de tip 2.

Alte actiuni: reduce riscul de obezitate (prin stimularea ratei metabolice si contributia la scaderea in greutate) si de evolutie a unor afectiuni tumorale (datorita actiunii antioxidante), are rol antimicrobian, eficient in imbunatatirea sanatatii dentare si in scaderea riscului de infectie.

Preparate farmaceutice

Ceaiul verde este disponibil in mai multe forme, printre care: bauturi imbuteliate si indulcite, frunze uscate, pulbere instant, suplimente sub forma de capsule sau extracte lichide. Potrivit cercetatorilor, ceaiurile imbuteliate au o concentratie mai mica de polifenoli in comparatie cu cele preparate instant.

Interactiuni si reactii adverse

Administrat pe o perioada scurta, ceaiul verde este considerat sigur pentru organism. Au fost raportate cazuri rare de tulburari gastrice sau hepatice.

La doze mari exista anumite riscuri, precum:

* Sensibilitatea la cafeina, care poate duce la iritabilitate, tulburari ale somnului, afectiuni gastrice, tulburari de ritm cardiac, tremor, ameteli, convulsii. Doza letala de cafeina din ceaiul verde este considerata 10-14 g.

* Reduce absorbtia fierului si poate cauza deficienta de fier in organism;

* In cazul femeilor insarcinate sau al celor care alapteaza administrarea de ceai verde creste riscul aparitiilor malformatiilor congenitale, in special asociat cu o deficienta de acid folic. In cazul alaptarii, cafeina trece in laptele matern si poate afecta copilul.

* Persoanele care sufera de osteoporoza trebuie sa evite consumul de ceai verde, deoarece acesta poate creste concentratia de calciu excretat prin urina.

Alte afectiuni in care este contraindicat consumul de ceai verde sunt: hipertensiune arteriala, glaucom, sindromul colonului iritabil, diaree, boli hepatice.

Ceaiul verde poate interactiona cu: medicatia anticoagulanta, cu antidepresivele, anticonceptionale orale, unele antibiotice (chinolonele), medicatia sistemului cardiovascular.


Referinte:
10 Health Benefits of Green Tea, http://www.care2.com/greenliving/
Green Tea, http://www.webmd.com/
Green tea: Health benefits, side effects, and research, https://www.medicalnewstoday.com/

Produse ce contin Ceai verde

loader
SOD 2000 Plus™

60 capsule protejate enteric

Articole complementare

Sanatate de la A la Z

Este cel mai puternic antioxidant din organism, mult mai eficient in lupta cu radicalii liberi decat vitaminele si aliat...

Inapoi la glosar