calitate-fara-compromis

Lucia si Andrei Costea sunt cofondatorii Secom®, iar povestea lor este una de succes pentru antreprenoriatul romanesc. Cei doi au reusit sa construiasca impreuna un business solid, ducand mai departe magazinul cu profil naturist deschis de parintii lui Andrei in Bucuresti in anul 1997. Astazi, Secom® este o companie puternica, cu o echipa de 180 de oameni, un portofoliu de 470 de produse distribuite in 14 magazine Secom® , in 8.ooo de farmacii si in magazine partenere de tip naturist din toata tara. Dincolo de aceste reusite, Secom® este un nume respectat atat de mediul profesional, cat si de consumatori.

  • Cum au fost acesti primi ani ai business-ului Secom®?

ANDREI COSTEA: Primii 15 ani au fost exceptionali, plini de entuziasm si energie. Cu provocari, dar si mult curaj, determinare si perseverenta, incat sa reusim sa le depasim si sa aducem Secom® unde este astazi. Calitatea fara compromis, preocuparea de a inova si de a imbunatati viata oamenilor au fost pilonii pe care s-a sprijinit evolutia Secom® si care vor ramane in ADN-ul companiei. Credem ca prin produsele de calitate superioara, prin modul profesionist si responsabil de a face lucrurile si prin initiativele de informare am reusit sa schimbam mentalitati si sa cream imaginea corecta si reala pe care fito­terapia o are: aceea de a fi integrata in medicina conventionala alopata. Suntem fericiti si mandri de ce am reusit sa construim, de cum am evolu­at ca oameni si profesionisti, suntem recunoscatori pentru oportunitatile primite si pentru oamenii speciali intalniti. Cea mai mare reusita a noastra ramane faptul ca am castigat increderea consumatorilor si a me­diului profesional, a medicilor si a farmacistilor in calitatea produselor si a serviciilor Secom® si ca am contribuit la cresterea preocuparii romanilor pen­tru o viata mai sanatoasa.

  • Care sunt momentele-reper din evolutia companiei?

LUCIA COSTEA: Povestea Secom® cu profilul de activitate actual a inceput in 1997, cand parintii lui Andrei au des­chis un magazin de tip naturist, printre primele din Bucuresti. In 2002 maga­zinul a evoluat catre un mic Centru de consultanta naturopata, moment in care am inceput sa lucram cu medici fitoterapeuti si sa promovam, in pre­miera in Romania, conceptul de me­dicina integrativa. In 2003, cand eram inca studenti, am acceptat provocarea parintilor lui Andrei de a duce mica afacere la nivelul urmator, in domeniul fitoterapiei stiintifice. Am inceput cu mult entuziasm, fara prea multe pla­nuri, dar cu dorinta de a ajuta oamenii care veneau sa ne ceara sprijinul la centrul de consultanta naturopata. Produsele locale folosite nu dadeau insa rezultatele scontate, asa ca am inceput sa cautam solutii si sa cerce­tam pietele internationale.

In consecinta, in 2004 am decis sa im­portam suplimente alimentare – studi­ate stiintific si brevetate la nivel global – de la unii dintre cei mai renumiti producatori internationali. Acesta a fost momentul cand eu si Andrei am intervenit in business si ne-am ocupat integral de activitatea de import. Am avut intuitia si curajul de a ne implica intr-un domeniu ce avea sa se dezvolte semnificativ – dar abia dupa cativa ani am realizat ca, practic, am fost un trendsetter in domeniu. Am inceput cu 10 produse, iar in primii ani ai business-ului ne-am concentrat pe alcatuirea portofoliului, alegand cu mare grija, pe criterii stiintifice, produ­se inovatoare, de cea mai buna calitate. In 2008, cand aveam deja un portofoliu de produse echilibrat si acumulaseram experienta semnificativa in zona de consultanta naturopata, am inceput sa dezvoltam compania din punctul de ve­dere al structurii organizationale.

Apoi am demarat procesul de rebran­ding pentru improspatarea identitatii vizuale si definirea mai clara a brandu­lui Secom®. In 2013 am lansat propriul lant de retail, iar in 2015 am inceput un proiect de consultanta strategica impreuna cu o echipa profesionista de consultanti externi, pentru a continua dezvoltarea business-ului in mod suste­nabil. A fost o decizie inspirata, urmata de o serie de proiecte care au adus un plus de claritate si de organizare, au efi­cientizat activitatea companiei, facili­tand evolutia business-ului intr-un mod accelerat. In 2017-2018 am facut un alt pas important, prin extinderea portofo­liului cu cosmetice naturale si ceaiuri premium. In prezent, Secom® este o companie solida, un lider de autoritate in domeniu si un nume respectat de mediul profesional si de consumatori.

  • Care vi se pare acum, privind retrospectiv, ca au fost marile decizii curajoase pe care le-ati luat?andrei costea

ANDREI COSTEA: Cele mai curajoase decizii luate coincid in mare masura cu momentele-reper din evolutia companiei – si nu intamplator, fiindca in antrepre­noriat curajul este esential pentru a te dezvolta. Una dintre deciziile importan­te a fost cea de a importa suplimente alimentare inovatoare si de a incepe educatia despre beneficiile acestora pe o piata in care fitoterapia era asociata mai degraba cu practici traditionale, cu ingre­diente autohtone, amestecuri de plante transmise in cadrul familiei, fara nicio re­ferire la concentratiile substantelor acti­ve sau metoda de extractie.

O alta decizie importanta – sau, mai bine zis, ambitie – a fost aceea de a lucra cu producatori internationali renumiti, cu expertiza de zeci de ani in domeniu, din celalalt capat al lumii, in conditiile in care noi aveam atunci 20 de ani, un spatiu de lucru de 4 metri patrati, un buget minuscul, care nu ne permitea sa cumparam nici macar un bax intreg dintr-un produs si mai veneam si dintr-o tara despre care multi nici nu stiau unde se afla. In ultimii ani, deciziile cu impact semnificativ au fost deschiderea propriului lant de retail, extinderea portofoliului cu cosmetice naturale si ceaiuri premium si curajul de a ne accepta limitele si de a apela la consultanti externi, cu expertiza spe­cializata si cu o viziune si o abordare obiectiva, esentiale pentru a putea duce compania la nivelul urmator.

  • Ce factor motivant ati avut la incepu­tul business-ului si ce va motiveaza acum sa continuati dezvoltarea Secom®?

LUCIA COSTEA: Dorinta de a face bine. Care ne face sa continuam cu aceeasi bucurie si entuziasm si astazi. Suntem cu adevarat norocosi ca, zilnic, prin pro­dusele si serviciile pe care le oferim, ii ajutam realmente pe cei din jurul nostru sa aiba o viata mai buna, sa reduca riscul aparitiei unor afectiuni, ii sustinem sa aiba un stil de viata mai sanatos. Este o satisfactie extraordinara, dar si o respon­sabilitate pe masura, de aceea depunem toate eforturile pentru a oferi consuma­torilor nostri cele mai bune si avansate solutii naturale pentru sanatate.

  • Cu ce argumente ati reusit sa va convingeti partenerii din S.U.A. sa lucreze cu o companie noua, cu oameni tineri, dintr-o tara despre care, probabil, nu stiau prea multe?

LUCIA COSTEA: Cred ca i-am convins ca suntem un partener de afaceri serios prin abordarea profesionista, prin prezentarea unui plan de business ambitios, dar realist, prin nivelul nostru ridicat de cunostinte in domeniu, acu­mulate prin cercetari si documentare sustinute. Un alt aspect important care cred ca a contat mult a fost increderea noastra imensa in fitoterapia stiintifica si in mod special in produsele lor, despre care stiam ca sunt de calitate exceptionala.

Vorbim despre cele mai mari si renu­mite companii producatoare de supli­mente alimentare din lume, precum Nature’s Way®, Solaray®, Jarrow Formu­las®, ChildLife Essentials®, China-Japan Feida Union®, Essiac Int’l Canada®, Mushroom Wisdom®, Boericke & Tafel®, KAL®. Acestea au contribuit de-a lungul timpului la dezvoltarea industriei prin investitii in cercetari ample si studii cli­nice, pentru a oferi produse inovatoare, concentratii optime si eficienta maxi­ma, precum si prin atentie si respect in realizarea tuturor produselor.

Suntem mandri ca astazi Secom® este unic importator al acestor companii, cu experienta atat de vasta in domeniu.

  • Cum s-a schimbat atitudinea romanilor fata de suplimentele alimentare in acesti 15 ani?

ANDREI COSTEA: Preocuparea romani­lor pentru un stil de viata sanatos este evidenta, iar acest lucru s-a reflectat si in piata de suplimente alimentare, care a crescut in mod constant in ulti­mii ani. Conform studiului „Usage and Attitude” realizat de catre compania de research Strategis in 2017, 57% dintre romanii care au auzit de suplimente alimentare considera ca acestea „ii ajuta la intarirea organismului” si 34% mentioneaza ca „sunt eficiente in preventie”. Ne bucuram ca romanii incep sa aiba o atitudine responsabila fata de propriul organism si un com­portament preventiv. La randul nostru, incercam sa ii sustinem, sa ii informam pentru a utiliza suplimentele alimen­tare cat mai corect, astfel incat sa aiba efecte optime. Dar vorbim in continu­are de o piata emergenta. In Romania inca avem un consum per capita mic comparativ cu alte tari – 19,44 euro. Italia are 58,3, Franta – 26,5, Ungaria – 25,7 euro per capita (Euromonitor, 2016).

  • La inceput ati fost voi doi, iar acum aveti o echipa de 180 de oameni. Ce anume credeti ca i-a convins si ii convinge pe oameni sa vina la Secom® si sa va ramana alaturi?

lucia costea

LUCIA COSTEA: Evolutia Secom® a fost dinamica pe parcursul celor 15 ani, ceea ce a dus la o crestere semnificativa a echipei in fiecare an. Principiile com­paniei – determinare, incredere, parte­neriat si performanta – credem ca au influentat substantial aceasta evolutie. De aceea, pentru noi, compatibilitatea cu valorile Secom® este unul dintre principalele criterii de selectie a unui nou membru, deasupra competentelor profesionale, care pot fi dezvoltate si consolidate mai usor. Un alt criteriu esential este dorinta si determinarea de a fi parte dintr-o companie ce se construieste sub ochii lor si prin ideile lor. Acest model de business antreprenorial vine cu o serie de beneficii pentru membrii echipei: flexibilitatea si capacitatea de a lua decizii rapide, un nivel de relationare mult mai apropiat, care se reflecta la ni­velul echipei in foarte mult entuziasm si multa energie constructiva. Pe langa aceste aspecte ce tin de atmo­sfera organizationala, oferim oamenilor din Secom® un pachet de beneficii competitiv si adaptat pietei actuale de recrutare, oportunitati de dezvoltare a competentelor tehnice functionale si de management care sa le faciliteze evolutia carierei in interiorul companiei.

  • Secom® se afla in topul celor mai mari 3 jucatori din Romania, dar con­sumatorii au de ales din oferta a peste 160 de companii. Daca ati fi client, care ar fi argumentele pentru care ati alege Secom® – rationale, dar si emotionale?

ANDREI COSTEA: Avem cele mai avansa­te produse – cand alegeti Secom®, va ga­rantam ca alegeti cele mai bune solutii naturale pentru sanatate si frumusete din Romania. Sunt produse realizate de cei mai apreciati producatori din dome­niu la nivel mondial, companii care au fost pionieri in industrie, care folosesc materie prima de calitate superioara: extracte standardizate din plante, ingre­diente patentate, de ultima generatie, ingrediente studiate clinic, care asigura biodisponibilitate si eficienta optime. Un alt argument este ca suntem o companie integra si responsabila intr-o industrie in care calitatea nu este primul argument. Acest comportament etic se reflecta in alegerea cu mare grija si responsabilitate a celor mai bune si eficiente produse, in modul in care ne promovam produsele si serviciile, respectand legislatia nationala si eu­ropeana, in relatiile integre cu mediul profesional. Ne pasa de oameni si facem totul gan­dindu-ne la binele lor, la cum ii putem sprijini sa aiba un stil de viata mai sana­tos, si nu doar prin produsele si servici­ile pe care le oferim (inclusiv la Centrul de Medicina Functionala si Integrativa), ci si prin investitiile pe care le facem constant in initiative de informare si educare – fara niciun beneficiu comer­cial – pentru incurajarea unei atitudini preventive fata de sanatate.

  • Centrul Secom® este cautat tot mai mult de pacienti. Cum credeti ca va evo­lua medicina integrativa in Romania?

LUCIA COSTEA: Medicina functionala si integrativa este o necesitate, daca vrem sa avem o speranta de viata buna sau cel putin o mai buna calitate a vietii.Medicina functionala poate avea un important rol preventiv pentru cei care constientizeaza directia gresita in care merg si care adopta la timp o atitudine responsabila fata de propriul organism, dar si un rol de reechilibrare in cazul celor care apeleaza la aceasta cand deja sufera de o afectiune.

  • Spuneti-ne cateva ganduri de viitor pentru echipa, consumatorii si partenerii Secom®.

ANDREI COSTEA: Impreuna am con­struit ceea ce este Secom® astazi. Va multumim pentru sustinerea si incre­derea dumneavoastra si va asiguram ca vom continua sa dezvoltam Secom® in acelasi mod sustenabil ca si pana acum. Speram ca ne veti fi alaturi si in anii ce vor urma. Ramanem loiali credo-ului nostru ca, prin solutii naturale avan­sate, putem imbunatati calitatea vietii oamenilor.

istoric secom 1

istoric secom 2

istoric secom 3

istoric secom 4