dieta-care-da-rezultate-pe-viata

Dieta este solutia spre care se indreapta orice femeie, o data sau de mai multe ori, atunci cand vrea „sa scape” de niste kilograme. Doar ca odata ce dieta si-a facut efectul, de cele mai multe ori, kilogramele revin si se asaza rapid pe unde au fost atat de „brutal” gonite. Si asa apelam din nou si din nou la o alta dieta, invartindu-ne intr-un cerc din care nu prea exista iesire. Vestea buna e ca aceasta totusi exista si chiar are rezultate pe viata.

text: Andreea Conicescu, consultant nutritie Centrul de Medicina Integrativa Secom®; Victoria Donos


Pentru corpul nostru, orice dieta este o agresiune, de aceea atunci cand luptam cu el refuzandu-i hrana sau anumite grupuri alimentare, va avea grija sa le recupereze si sa-si puna si niste rezerve. Putem ajunge sa ne controlam greutatea si sa o mentinem daca renuntam la ideea de dieta si includem in viata noastra zece reguli simple.

1 Nu va infometati si nu sariti niciuna dintre cele trei mese principale (servite la ore cat mai fixe). Avem nevoie de micul dejun pentru refacerea rezervelor de energie ale organismului, dar si de cina. Aveti grija ca masa de seara sa fie lejera si cu doua-trei ore inainte de culcare.

2 Opuneti-va poftelor si rontaitului. Nu aduceti nimic util organismului „rontaind”. Pentru a face fata acestor senzatii, care nu sunt chiar atat de usor de infrant, pregatiti-va gustari din legume proaspete.

3 Plecati la munca cu pachetul de mancare bine organizat. Stim ca sunt la indemana, dar evitati semipreparatele, dulciurile concentrate, cafeaua si ceaiul de la tonomate. Acestea va dau rapid energie, dar sunt ineficiente si se transforma in tesut gras.

4 Dedicati timp mesei. Evitati activitatile care va distrag (folosirea telefonului mobil, privitul la televizor, rezolvarea sarcinilor de serviciu), mancati lent, mestecati incet, savurati aromele din farfurie.

5 Respectati-va orele de somn, pentru a mentine un raport optim intre leptina si grelina, doi hormoni implicati in starea de satietate si de foame.

6 Mancati diversificat! Organismul are nevoie, pentru a functiona corespunzator, de proteine, de carbohidrati lenti si de grasimi, in diferite proportii adaptate varstei, sexului, starii de sanatate si efortului fizic depus.

7 Nu uitati sa consumati apa in fiecare zi. Setea poate fi confundata cu senzatia de foame.

8 Schimbati modul de preparare a alimentelor. Evitati prajirea si prepararea timp indelungat la temperature crescute. Acestea duc la formarea produsilor toxici si la pierderea substantelor nutritive.

9 Tineti un jurnal alimentar si identificati factorii care va perturba comportamentul alimentar. Scrieti-va motivatia regimului alimentar pe un bilet si afisati-l pe frigider.

10 Evitati sa tineti regimuri „dupa ureche“. Fiecare persoana este unica, are nevoi diferite, apelati la un specialist care sa va creeze un program personalizat.