valeriana-si-melatonina-secretele-unui-somn-linistit

Studii recente arata ca persoanele care au insomnii traiesc cu o treime mai putin decat cele care se odihnesc suficient. Dar efectele negative ale lipsei de somn nu se reduc doar la scurtarea duratei vietii, ci si la calitatea acesteia. Mai exact, lipsa de somn scade performantele intelectuale, determina nervozitate si irascibilitate, creeaza, in timp, teren fertil pentru boli, deoarecea scade imunitatea si determina tulburari emotionale si de personalitate precum depresia sau sindromul bipolar. Tocmai de aceea, insomniile trebuie tratatate.

Cuprins:
Primele masuri: renunta la energizante
Foloseste un sedativ natural
Ai nevoie de melatonina

Primele masuri: renunta la energizante

Insomnia este, in multe cazuri, determinata de stilul de viata dezordonat. De aceea, trebuie ca, in prima instanta sa corectam comportamentele „vicioase”. Cicolata cu 4 ore inainte de somn, ceaiul negru si cafeaua trebuie evitate daca ne luptam cu insomniile. De asemenea, trebuie creata o anumita rutina care tine de igiena somnului pe care persoana cu insomii trebuie sa o respecte: camera se aeriseste, se face o baie calda si se bea un pahar cu lapte care contine substante ce induc somnul. Daca probelemele cu somnul persista, este indicat sa apleam la remedii natural, iar ultima optine sa fie tratamentul clasic cu medicamente care induc somnul, dar pot crea cu usurinta dependenta.

Foloseste un sedativ natural

Valeriana are proprietați sedative (calmeaza nervozitatea) si miorelaxante (scade tonusul muscular, permitand relaxarea), de aceea este o solutie excelenta pentru inducerea somnului. Un studiu realizat de specialistii americani de la Clinica Mayo a aratat ca valeriana are efect asemanator unui medicament prescris in caz de insomnie si de anxietate (oxazepam).

Ai nevoie de melatonina

Un hormon secretat de organism, in cantitate maxima atunci cand se incheie ziua, in prezenta intunericului, numit melatonina, este principalul „vinovat” de inducerea somnului. Sinteza acestui hormon este influentata si de factori din stilul nostru de viata, dar si de factori obiectivi. De exemplu, in mod fiziologic, cea mai mare cantitate de melatonina se secreta in organism in intervalul de varsta 1-3 ani, cand bebelusii dorm cel mai mult, adica intre 12 si 14 ore. Pe masura ce inaintam in varsta si cantitatea de melatonina secretata de organism scade. Asa se explica de ce batranii au insomnii mai des decat restul categoriilor de varsta. Prin urmare, mentinerea unei cantitati optime de melatonina in organism este in masura sa previna insomniile.