sindromul-de-burn-out-boala-lumii-moderne
Stilul de viata al omului modern a devenit tot mai intens si mai stresant, avand in vedere ca presiunea zilnica este tot mai greu de suportat. Dorinta de atingere a confortului, a echilibrului, pe plan personal, dar si de depasire a limitelor in domeniul profesional se poate dovedi epuizanta, pentru ca, deseori, este o provocare care depaseste capacitatea noastra fizica si psihica. Iar asta poate duce la declansarea sindromului de burn out, o afectiune despre care se discuta din ce in ce mai mult in ultimii ani. Aflati care sunt semnele si cauzele sindromului de burn out, dar si cum poate fi el prevenit!

Semnele care indica sindromul de burn out

Acest termen provine din psihologie si a fost introdus in 1974 de catre specialistul Herbert Freudenberger.1 Chiar dacă sindromul de burn out nu este considerat o afectiune propriu-zisa, nu inseamna ca semnele instalarii lui ar trebui neglijate.

Oboseala cronica si lipsa motivatiei sunt simptomele acestei afectiuni in fazele incipiente. Insomnia, dificultatea de concentrare si pierderea poftei de mancare sunt alte semne ce incep sa contureze tabloul clinic al sindromului de burn out.

Odata instalat, sindromul de burn out evolueaza treptat, astfel ca este mai greu de recunoscut la inceput. Persoanele afectate de aceasta problema nu se mai simt implinite sufleteste si au deseori nemultumiri legate de viata lor. Starile de iritabilitate apar tot mai des in stadiile avansate ale afectiunii, astfel ca intervin des conflicte la locul de munca ori acasa. Alte simptome pe care le veti simti sunt depresia, anxietatea si starile de furie. Mai mult de atat, depresia poate ajuta la nasterea gandului ca lumea va fi mai buna daca ele nu ar exista.2

Semnele acestui sindrom nu se resimt doar la nivel psihic, ci si fizic. Persoanele afectate de aceasta afectiune vor avea dureri in piept, gastrointestinale, de cap si se vor confrunta cu palpitatii, dificultati de respiratie, ameteli si chiar lesin. Pe fondul acestor schimbari petrecute in organism, sistemul imunitar nu va mai reactiona la fel de bine in fata atacurilor „din afara”. Prin urmare, corpul va deveni mai vulnerabil in fata racelilor si a gripelor.3

Care sunt factorii care pot conduce la sindromul de burn out?

Afectiunea denumita burn out poate sa aiba la baza mai multi factori. Printre acestia se numara implicarea in prea multe activitati zilnice, lucru ce poate aduce o persoana in pragul colapsului fizic si psihic. Pe fondul epuizarii, apar si temerile celui sau celei care se confrunta cu burn out ca nu este suficient de competent/a la locul de munca. O activitate pe care la inceput o facea de placere ajunge sa fie un supliciu, in cele din urma. Astfel, apar si conflicte cu alti colegi sau chiar cu superiorii, la serviciu. In acest cerc vicios, vor intra, in scurt timp si relatiile cu apropiatii si cu familia, prejudiciate de problemele de la serviciu. Se creeaza asadar un dezechilibru care determina persoana care se confrunta cu burn out sa se izoleze, ceea ce mareste efectul stresului.4

Cum poate fi prevenit sindromul de burn out

Sindromul de burn out, sau boala muncii in exces, a devenit un fenomen tot mai des intalnit in societatea actuala. Nu este usor sa faceti fata efectelor lui neplacute, insa intotdeauna exista solutii care pot sa amelioreze situatia. Este extrem de important sa veniti in ajutorul corpului vostru cu aliati care sa il sustina in activitatile de zi cu zi. Puneti accent pe ingrediente care imbunatatesc starea emotionala, cresc puterea de concentrare, stimuleaza memoria si atentia, ofera energie, stimuleaza sistemul imunitar si combat starile de nervozitate.

Puteti lupta impotriva sindromului de burn out cu ajutorul vitaminelor. Cele mai puternice efecte impotriva stresului le au vitaminele A (morcovi, cartofi, dulci, ficat, varza kale, spanac), cele din complexul B (porumb, avocado, ciuperci, conopida), C (capsuni, ardei rosii, broccoli, catina, macese, citrice) si E (migdale, spanac, broccoli, masline).5

De asemenea, mentinerea unui nivel optim de fier in organism este importanta pentru sanatate. O astfel de carenta in corp poate provoca oboseala, dureri in piept, infectii frecvente, ameteli, palpitatii, dureri de cap si anemie.6

Floarea pasiunii este un alt aliat de baza pentru alungarea stresului din organism. Ea calmeaza nervii, trateaza insomnia si tine la distanta anxietatea.7 Un alt ingredient spre care merita sa va indreptati atentia este taurina (acidul aminoetilsulfonic), avand in vedere ca este recunoscuta pentru faptul ca imbunatateste performantele mentale.8

Pentru a combate efectele neplacute ale sindromului de burn out, fiti activi, urmati o dieta sanatoasa, meditati si socializati mai mult. Este important sa descoperiti factorii care contribuie la dezvoltarea sindromului de burn out si sa incercati sa ii tineti sub control. Discutati cu superiorii si gasiti alternative care sa faca mediul de lucru mai flexibil, mai relaxant si mai motivant. Renuntati la tot ceea ce va afecteaza sanatatea.

Solutii Secom pentru o viata echilibrata

Alive este un mega-nutrient pentru un nivel optim de energie si imunitate cu 133 de ingrediente esentiale, naturale. Contine un amestec de vitamine, minerale, aminoacizi, extracte din fructe, legume, plante verzi, extracte din ciuperci medicinale, antioxidanti, enzime digestive si acizi grasi Omega 3/6/9. Contribuie la metabolismul energetic normal, la reducerea oboselii si a stresului si sustine functionarea optima a sistemului nervos.

StressTame este o asociere de extracte patentate ce ofera proprietati superioare pentru combaterea stresului, nervozitatii si iritabilitatii. Contine extracte din plante ca: Floarea pasiunii, Hamei, Mac Californian si adaos de L-teanina si acid gama-aminobutiric (GABA), pentru a creste capacitatea de concentrare, pentru a imbunatati somnul si a induce relaxarea si starea de bine.


Referinte:
1. Occupational burnout, goo.gl/hIGyJu
2. The Tell Tale Signs of Burnout ... Do You Have Them?, goo.gl/0AxDwf
3. The Tell Tale Signs of Burnout ... Do You Have Them?, goo.gl/0AxDw
4. Job burnout: How to spot it and take action, goo.gl/6fFyEl
5. BEST VITAMINS FOR STRESS, goo.gl/N3f1Pb
6. Iron Deficiency anemia, goo.gl/GvA3Fk
7. The Calming Effects of Passionflower, goo.gl/YNQ2JJ
8. Taurine, goo.gl/SGWSOm//