pauzele-foarte-mici-si-dese-pot-scadea-riscul-de-diabet

Plimbarile de pana in doua minute, la fiecare jumatate de ora, ar putea fi mai eficiente in reducerea riscului de diabet decat cele de 30 de minute. Informatia a fost prezentata intr-o lucrare aparuta in publicatia American Journal of Clinical Nutrition.

Persoanele care merg pe jos constant au nivel mai mic de zahar in sange, precum si un indice insulinic mai scazut. Valorile mari ale acestora sunt printre principalele semne de avertizare ca diabetul de tip II poate aparea. Diabetul este o afectiune care apare atunci cand organismul intra in incapacitate de a utiliza glucoza. Glucoza este un compus organic, un tip de zahar rezultat in urma transformarii alimentelor in energie.

Cercetarea, realizata de oameni de stiinta din cadrul Universitatii din Otago, Noua Zeelanda, a analizat starea a 70 de adulti sanatosi in trei etape. La inceput, acestia au stat pe loc, asezati, timp de noua ore. Dupa fiecare portie de nutrienti primita de subiecti, cercetatorii au masurat la diverse intervale de timp nivelul de glucoza si de insulina din sange, pentru a vedea in ce masura organismul absoarbe zaharurile. In cea de a doua parte, s-au cules date in urma unei plimbari alerte de 30 de minute urmata de noua ore de stat jos. In cele din urma, au fost extrase date si pentru o a treia modalitate de organizare a timpului: repaos de noua ore intrerupt la fiecare jumatate de ora de o plimbare de exact un minut si 40 de secunde.

Cercetatorii au concluzionat, in urma acestor exercitii, ca pauzele active dese sunt mai eficiente pentru diminuarea nivelului de zahar si de insulina din sange, la adultii sanatosi, cu o greutate normala, decat o activitate fizica de durata mai mare.