multivitaminele-pentru-copiii-mofturosi
Rolul vitaminelor intr-o viata echilibrata si sanatoasa este arhicunoscut, cu atat mai mult cu cat organismul nostru nu are capacitatea de a produce in mod natural toata gama de nutrienti de care are nevoie! Iar cei mici sunt chiar mai supusi acestei necesitati decat adultii, fiind aflati in plin proces de crestere.
Desi, in teorie, asimilarea vitaminelor prin intermediul unei alimentatii complete nu este o filosofie complicata pentru parinti, mofturile pe care cei mici le fac in fata unei farfurii cu legume o pot transforma intr-o misiune imposibila. Copilul dvs refuza sistematic felurile de mancare atent concepute pentru a-i asigura o crestere sanatoasa? Nu sunteti singurul in aceasta situatie!


Descoperiti mai jos care sunt vitaminele importante in alimentatia micutilor si cum sa va asigurati ca si cei mai pretentiosi prichindei vor beneficia de ele!

O alimentatie cu tot necesarul de vitamine pentru cei mici: vis sau realitate?

Fiecare parinte s-a regasit adesea in scenariul de mai jos: ii pregateste cu dragoste si grija celui mic un delicios piure de morcovi si broccoli, il asaza in farfurie cu maiestria unui desenator Disney, convins ca micutul se va infrupta din el cu toata pofta, pentru a fi intampinat cu un nasuc strambat a dezgust! Dupa tocmeli interminabile, santaj si promisiuni, prichindelul accepta sa inghita cateva lingurite, sfarsind prin a se retrage pe canapea, in compania pungii mult iubite de chips-uri!

Nu va invinuiti daca acest fenomen se repeta dramatic, de prea multe ori si in casa dvs! Majoritatea copiilor sunt pretentiosi atunci cand vine vorba de mancare, iar fructele si legumele proaspete se numara printre prietenii lor numai in reclamele de la TV!

Pentru a creste sanatos, un copil are nevoie de o alimentatie diversificata, bogata in lactate (lapte, iaurt, branzeturi, de preferinta low-fat), fructe si legume proaspete, proteine din oua, carne de calitate (pui, peste, curcan) si fibre. Suna perfect in teorie, dar in practica, factorul lor de atractie asupra celor mici paleste in fata dulciurilor si a chips-urilor.

O alta provocare consta si in faptul ca multe dintre vitamine sunt distruse in procesul de preparare a mancarii, atunci cand alimentele sunt gatite la temperaturi ridicate. Chiar daca multi parinti au diminuat acest pericol achizitionand ustensile moderne de bucatarie, precum aparatele de gatit cu aburi, riscul tot planeaza asupra mamicilor si taticilor ingrijorati. Nu putem uita nici de lipsa de timp sau de resurse financiare, care continua sa afecteze multi parinti, in ciuda eforturilor lor de supereroi de a compensa acest deficit.

Completam tabloul unei posibile carente de vitamine cu cresterea accelerata a copiilor, fulgeratoare uneori, care presupune nevoi din ce in ce mai mari de vitamine. In aceste conditii, cum sa te asiguri ca cel mic primeste tot ceea ce are nevoie pentru a se transforma intr-un adult sanatos?

Vitaminele, esentiale pentru dezvoltarea armonioasa a celor mici

Complexul de vitamine A, gama de B-uri, C si D se numara printre cele mai importante pentru cresterea sanatoasa a micutului dvs. Sa le analizam pe rand!

Vitamina A este absolut obligatorie pentru cresterea oaselor, pentru dezvoltarea celulelor si a tesuturilor in organismul celui mic. Ea joaca un rol important si in cresterea imunitatii si este excelenta pentru ochi, par si piele sanatoase. Copiii o asimileaza printr-o alimentatie bogata in lactate, oua si legume galbene si portocalii.

Este evident ca deficitul de vitamina A poate reprezenta o problema grava pentru micutul dvs. Carenta sa conduce la probleme de vedere si chiar la scaderea imunitatii, care poate avea consecinte grave asupra sanatatii, conform unui studiu realizat in 20031.

Vitaminele din familia B (B2, B3, B6 si B12) sustin metabolismul copilului, il ajuta sa produca energia necesara tuturor activitatilor sale, ajuta sistemul circulator, cel nervos si pe cel digestiv. Includeti in mesele celui mic alimente precum nucile, branza, fasolea, carnea de pui si pestele, surse importante ale acestui nutrient.

Identificarea deficientei de vitamina B este una dintre marile provocari ale medicinei actuale, tocmai pentru ca ea sustine atat de multe organe. Cel mic va intampina dificultati la invatare, poate sa aiba senzatii de greata sau dureri abdominale, sa isi piarda pofta de mancare sau sa se confrunte cu indigestie si constipatie. De asemenea, deficienta de vitamina B12 este considerata una dintre cele mai mari probleme globale, conducand la anemii severe in cazul celor mici!2

Vitamina C are proprietati antioxidante, care conduc la anihilarea efectelor radicalilor liberi asupra organismului! Ea contribuie si la intarirea sistemului imunitar al celui mic, fiind eficienta in prevenirea nesuferitelor raceli ale copilariei. Micutul tau tocmai a facut primii pasi si cade des? Tot acest nutrient este responsabil pentru regenerarea rapida a ranilor, gratie capacitatii sale reparatoare. Nu in ultimul rand, vitamina C amelioreaza absorbtia fierului, esential in procesul de crestere al prichindelului. O gasim in portocale, capsune, broccoli, rosii si kiwi.

Deficitul de vitamina C lasa organismul slabit in fata bolii, dar creste si riscul de aparitie a problemelor de inima, ridica presiunea arteriala si poate multiplica pericolul de dezvoltare a astmului si osteoartritei, conform specialistilor de la Universitatea din Maryland3.

Vitamina D ajuta la absorbtia calciului si ii intareste micutului oasele si dintii. Are rol si in sistemul imunitar, in producerea de insulina si in dezvoltarea celulara. Sunteti linistit, considerand ca prichindeii asimileaza suficienta vitamina prin joaca afara, sub razele blande ale soarelui? Din pacate, va tragem un semnal de alarma: nu numai ca sinteza vitaminei D este cu adevarat semnificativa doar in lunile calde, cand razele sunt mai puternice, dar trebuie sa aducem aminte si de pericolul expunerii necontrolate a celor mici la soare!

In aceste conditii, nu e de mirare ca deficienta de vitamina D este un alt pericol la adresa sanatatii copiilor. Carenta este intalnita cu predilectie in randul femeilor insarcinate si al celor mici4 si poate conduce la oase fragile, hipocalcemie sau in cazuri severe chiar rahitism, conform unui studiu din 2013!5

Multivitaminele, sursa de sanatate a copiilor mofturosi

Desigur, o alimentatie echilibrata si diversificata trebuie sa fie in topul prioritatilor parintilor. Atunci cand micutul mofturos refuza insa si cele mai colorate platouri, multivitaminele devin o solutie pretioasa.

Importanta lor este certificata de recomandarea oferita de Departamentul de Sanatate American6, care indemna parintii sa administreze zilnic suplimente de vitamine (in special A, C si D) copiilor cu varste cuprinse intre 6 luni si 5 ani.

Daca copilul dumneavoastra face mofturi, nu are energie si nu mananca Multivitamin&Mineral de la Secom® va poate ajuta. Mega-nutrient cu o compozitie unica, Multivitamin&Mineral completeaza necesarul de vitamine si minerale pentru cresterea sanatoasa a copilului. Produsul contine 13 vitamine (Vitamina C, Vitamina D3, Vitamina E, Vitamina B1, Vitamina A, Biotina, Acid Folic, Vitamina B5, Vitamina B12, Vitamina B6, Vitamina B3, Vitamina B9) si 10 minerale (Magneziu, Inozitol, Iod, Calciu, Potasiu, Crom, Mangan, Zinc, Seleniu, Colina).

Produsul este recomandat in perioadele de schimbare a anotimpului, ajutand la buna functionare a sistemului imunitar. Mega-nutrientul contribuie la metabolismul energetic normal, metabolismul normal al fierului, mentinerea concentratiilor normale de calciu si fosfor si la absorbtia si utilizarea normala a acestora.
In plus, nutrientii ajuta la dezvoltarea cognitiva a copilului si buna functionare a intregului organism.

Produsul este Recomandat de Societatea Romana de Pediatrie.
Sustineti dezvoltarea copilului si oferiti-i tot suportul de care are nevoie.


Referinte:
1. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17016949
2. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15189123
3. http://umm.edu/health/medical/altmed/supplement/vitamin-c-ascorbic-acid
4. https://www.rnoh.nhs.uk/clinical-services/paediatric-adolescents/vitamin-d-children
5. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3979050/
6. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2083301/