moleseala-o-stare-care-ne-loveste-in-timpul-zilei
Stresul, epuizarea fizica, temperaturile ridicate si lipsa de vitamine sunt doar cativa dintre factorii zilnici care ne lasa fara energie. Starea de moleseala nu iarta pe nimeni si poate lovi in orice moment, fiind insotita de somnolenta accentuata, epuizare, slabiciune, dificultati de concentrare, nervozitate. Pentru a invinge aceasta senzatie neplacuta, trebuie sa intelegem care sunt cauzele aparitiei ei.

Cauzele care determina starea de moleseala

Temperaturile ridicate din timpul verii accentueaza starea de moleseala, insa nu reprezinta singura cauza pentru aparitia ei. Un stil de viata dezordonat ne lasa fara energie indiferent de gradele din termometre. Un program prea incarcat la locul de munca, turele de noapte, stresul, mesele neregulate ne pot afecta ritmul de viata.
Starea de moleseala poate aparea si din cauza depresiei si a plictiselii. Ambele stari de spirit sunt insotite de oboseala accentuata si apatie.

Mancam prea mult la pranz si optam pentru combinatii alimentare nepotrivite
In majoritatea cazurilor, senzatia de moleseala din timpul zilei, care se mai numeste si “somnolenta postprandiala”, apare dupa masa de pranz. Explicatia acestui fenomen des intalnit si cat se poate de firesc este destul de simpla: dupa ce mancam, organismul “ne obliga” sa ne odihnim, pentru a functiona la o capacitate mai mica, astfel incat digestia sa se desfasoare fara probleme. Cu cat mancam mai mult, cu atat ne vom simti mai lipsiti de vlaga dupa, asta pentru ca efortul depus de sistemul nostru digestiv va fi mult mai mare.

Pentru a rezista in fata unui pranz copios este important sa nu sariti peste micul dejun. Prima masa a zilei ar trebui sa fie bogata in proteine (iaurt, carne de pui, branza de vaci nefermentata, nuci) sau carbohidrati buni (ovaz, orez brun, cereale integrale, fructe).
De asemenea, potrivit National Institutes of Health1, senzatia de moleseala devine si mai accentuata atunci cand consumam alimente bogate in zahar sau care contin triptofan, un aminoacid care poate induce starea de somnolenta. Triptofanul se gaseste, de regula, in branza, oua, peste, lapte, nuci, unt de arahide, seminte de dovleac, seminte de susan, soia, branza tofu si in carne de curcan.
Daca starea de moleseala apare deseori la birou, puteti iesi la o plimbare scurta de 20 minute dupa masa de pranz. Miscarea accelereaza metabolismul si stimuleaza procesul digestiv.

Cafeaua si starea de falsa energie
Cafeaua este cel mai folosit energizant si chiar daca sporeste concentrarea si imbunatateste atentia pe moment, pe termen lung nu reprezinta o solutie. Mai mult de doua cani de cafea pe zi cresc ritmul inimii, dar si tensiunea arteriala, astfel ca apare o stare falsa de energie. Pana la amiaza, aceasta senzatie se transform intr-o stare de moleseala, de epuizare psihica.
Solutia nu consta in renuntarea brusca si definitiva la bauturile pe baza de cofeina (cafea sau ceaiuri), ci consumarea lor cu masura. O cana de cafea sau de ceai negru pe zi, amestecata cu lapte, reprezinta doza zilnica recomandata pentru a incepe ziua in forta.

Unele medicamente pot induce somnolenta
Anticonceptionalele, antibioticele si antialergicele pot induce somnolenta, asa ca mare grija atunci cand le luati. Discutati cu medicul si gasiti o formula de tratament care sa nu interfereze cu activitatile zilnice. Specialistul poate inlocui produsul care va da o stare de moleseala ori va poate recomanda suplimente alimentare pe baza de vitamine si minerale.

Carentele de vitamine si minerale determina lipsa energiei!

De cele mai multe ori, lipsa de energie care se instaleaza dupa pranz este legata de carentele de vitamine si minerale din organism. Un nivel prea mic de vitamina B12, vitamina D, magneziu, fier sau calciu duce la aparitia starii de moleseala. Desi avem impresia ca alimentatia ne ofera toate vitaminele si mineralele de care avem nevoie, daca ne uitam cu atentie peste ceea ce mancam, s-ar putea sa ca lucrurile sa nu fie asa cum ne asteptam. Astfel, atunci cand simtiti ca resursele energetice incep sa se epuizeze, un complex de multivitamine s-ar putea sa fie solutia.

Alive!™ este mai mult decat un complex de vitamine si minerale. Acesta contine 133 de ingrediente esentiale naturale care asigura necesarul zilnic de energie. Nutrientii din Alive!™ se absorb in circuitul sangvin in mai putin de 30 minute, oferindu-va tonusul si energia necesara pentru a functiona in parametri optimi.
Formula Alive!™ cuprinde 29 de vitamine si minerale esentiale sanatatii noastre:
• vitamina B3, sau niacina, care ajuta organismul sa functioneze in conditii normale, avand capacitatea de a transform zaharul din sange in energie;
• vitamina B12, care ajuta la transportul oxigenului in sange, deci este esentiala pentru producerea de energie;
• calciul, care are un rol esential in formarea sistemului osteo-articular si functionarea muschilor si a nervilor;
• magneziul, un oligo-element care lupta impotriva oboselii, a stresului si a anxietatii;
• vitamina D, care sintetizeaza calciul. Insuficienta de vitamina D poate duce la oase subtiri, fragile sau deformate;
• fierul, joaca un rol important in dezvoltarea organismului, creste rezistenta fata de imbolnaviri, reda tonusul pielii si combate senzatia de oboseala;
• zincul, care stimuleaza activitatea mintala si ajuta la buna functionare a creierului.
Alive!™ actioneaza sinergic asupra intregului organism prin cele 37 de extracte din fructe si legume, 12 tipuri de enzime digestive, 10 acizi grasi Omega 3/6/9, 12 extracte din ciperci medicinale, 15 antioxidanti si 18 aminoacizi.

Neuro Optimizer®, pentru oboseala psihica
Moleseala si lipsa de energie poate fi rezultatul unui sistem nervos obosit si epuizat. Oferiti-i suport cu Neuro Optimizer®, un produs natural care asociaza ingrediente care imbunatatesc activitatea cerebrala in perioadele de suprasolicitare, sustinand memoria, atentia si concentrarea.
Produsul contine Cognizin®, un ingredient derivat din Citicolina, patentat si studiat clinic, care stimuleaza metabolismul cerebral, contribuind la mentinerea structurii si functiilor cerebrale. Precum si Acetil L-Carnitina, L-Glutamina, Taurina, Fosfatidicolina, Acid alfa-lipoic.

Referinta:
1. https://www.nlm.nih.gov/medlineplus/ency/article/002332.htm