cum-te-ajuta-vitaminele-din-complexul-b

Sistemul nervos, ficatul, ochii, pielea si parul, precum si tonusul muscular de la nivelul tractului gastro-intestinal depind de vitaminele B, utilizate de organism precum niste coenzime, componente cheie ale enzimelor. Iata cateva din functiile vitaminelor B in organism.

Cuprins

Vitamina B1
Vitaminele B2 si B3
Vitaminele B5 si B6
Vitamina B7 (Biotina) si vitamina B9 (acidul folic)
Vitamina B12
Sursa optima de vitamine B, B-Complex de la Secom®

Vitamina B1

Aceasta vitamina asigura cresterea randamentului intelectual, dar are un rol foarte important in sustinerea metabolismului glucidelor, fiind absolut necesara musculaturii si sistemului nervos. Carentele de vitamina B1 determina oboseala, pierderea apetitului si a greutatii corporale si pot duce la boli care afecteaza sistemele cardiac, digestiv si nervos.

Vitaminele B2 si B3

Vitamina B2 ajuta la transformarea grasimilor, hidratilor de carbon si a proteinelor in energie. Un aport suficient de vitamina B2 este necesar pentru vindecarea si mentinerea sanatatii pileii. De asemenea, ajuta organismul sa-si regleze aciditatea si este recomandata pentru a sustine sanatatea parului, unghiilor si ochilor. La fel de importanta pentru tegumente este si vitamina B3, avand rolul de a preveni foarte multe din problemele pielii sensibile cu predispozitie la eczeme. Deoarece este implicata in procesele celulare de producere a energiei, vitamina B3 ne ajuta sa ne pastram entuziasmul si ne creste tonusul, fiind utila si pentru functionarea creierului. De asemenea, atenueaza inflamatiile si ajuta la calmarea durerii asociate cu distrugerea mucoasei stomacului. Vitamina B3 ajuta la imbunatatirea circulatiei sanguine, scade tensiunea arteriala precum si nivelul de colesterol si de trigiliceride din circulatie.

Vitaminele B5 si B6

Necesara productiei de energie si reglarii metabolismului grasimilor, vitamina B5 ajuta si la producerea hormonilor antistres si la mentinerea sanatatii tegumentelor si a parului. Vitamina B6 are un rol foarte important in buna functionare a sistemului nervos si imunitar, iar lipsa ei duce la convulsii in cazul copiilor. In cazul adultilor, deficitul de vitamina B6 determina astenie, nervozitate, insomnii, pierderea in greutate, tulburari neurologice, tristete nejustificata, astenie, irascibilitate si probleme la nivelul pielii. Vitamina B6 ajuta la digestie si la utilizarea proteinelor, la functionarea corecta a creierului si contribuie la producerea hormonilor. Ajuta la mentinerea echilibrului hormonilor sexuali, de aceea este utilizata in sindromul premenstrual si in menopauza. Un aport corect de vitamina B6 ajuta la reducerea reactiilor alergice. Contraceptivele orale pot determina deficit de vitamina B6, de aceea, persoanele care aleg pentru durate lungi de timp aceasta metoda contraceptiva trebuie sa suplimenteze aportul de B6.

Vitamina B7 (Biotina) si vitamina B9 (acidul folic)

Biotina, adica vitamina B7 intra in componeta unor enzime care contribuie la metabolismul proteinelor, glucidelor si lipidelor. Efectul ei benefic consta in faptul ca amelioraza durerile musculare consecutive oboselii si contribuie la mentinerea integritatii pielii. Totodata, vitamina B7 amana incaruntirea parului, fiind utilizata cu rezultate bune si pentru a stopa caderea parului.

Acidul folic, adica vitamina B9 are rol in metabolismul proteinelor, al acizilor nucleici si in formarea hematiilor. Carenta acestei vitamine duce la tulburari nervoase, iritabilitate si la scaderea puterii de concentrare si a celei de memorare. Acidul folic stimuleaza sistemul imunitar, favorizeaza cresterea parului si impiedica scleroza vaselor de sange, de asemenea are un efect calmant pronuntat. In sarcina, suplimentarea cu acid folic previne, potrivit studiilor, defectele de tub neural la fat.

Vitamina B12

Pentru a utiliza proteinele din organism avem nevoie de vitamina B12. Ea ajuta la transportul oxigenului in sange, deci este esentiala pentru producerea de energie. De asemenea, este necesara pentru sinteza acidului dezoxiribonucleic (ADN), are un rol important in sinteza proteinelor, in metabolismul glucidelor si acizilor grasi, precum si in formarea globulelor rosii. Vitamina B12 contribuie la dezvoltarea fizica, la cresterea poftei de mancare si a greutatii corporale. Din aceste motive, este utila in cazul lipsei poftei de mancare si a scaderilor in greutate. Vitamina B12 contribuie la mentinerea functionarii normale a sistemului nervos, amelioreaza irascibilitatea si contribuie la imbunatatirea capacitatii de concentrare, de memorare si a echilibrului psihic.

Sursa optima de vitamine B, B-Complex de la Secom®

Suplimentul alimentar B-Complex, 50 de capsule vegetale de la Secom® are o formula completa de vitamine din grupul B in concentratii optime care ajuta la reducerea nivelului de homocisteina si la biosinteza fosfolipidelor, componente ale membranei celulei nervoase, cu rol in imbunatirea functiilor cerebrale.

Vitaminele B continute de produsul B-Complex ajuta la reducerea efectelor stresului, oboselii, amelioreaza simptomele depresiei si tulburarile de somn, echilibrand iritabilitatea. De asemenea, echilibreaza nivelul de colesterol si de trigliceride prin stimularea sitezei hepatice de lecitina. Vitaminele B imbunatatesc metabolismul acizilor grasi esentiali, metabolismul protidic si sinteza neurotransmitatorilor. Foarte important este ca aceste vitamine stimuleaza si hematopoieza, adica formarea de celule stem in maduva spinarii. De asemenea, vitaminele din spectrul B imbunatatesc circulatia sanguina prin efectul de reducere a homocisteinei si ajuta la echilibrarea tensiunii arteriale. Un mare avantaj al produsului B-Complex este faptul ca el contine si substante lipotrope, cum sunt colina si inozitolul, care impiedica depozitarea grasimilor in ficat. Aceste substante lipotrope stimuleaza si sinteza hepatica de lecitina, mentinand colesterolul in forma solubila, in concluzie, substantele lipotrope impiedica cresterea concentratiei de colesterol in sange.