cum-ne-pregatim-pentru-o-zi-stresanta

Exercitiile fizice si un somn bun cu o seara inainte sunt cheia cand ne pregatim pentru o zi stresanta la birou, sustine un studiu recent. Aceasta combinatie ajuta la evitarea epuizarii emotionale si fizice la locul de munca.

Cand stim ca ziua care urmeaza va fi plina suntem tentati sa ne indreptam direct catre casa si sa ne odihnim in fata televizorului. Insa expertii ne recomanda cateva minute de alergare in parc, inot sau plimbare cu bicicleta si un somn mai lung decat de obicei. Persoanele care urmeaza aceste sfaturi, sustin cercetatorii, sunt mai optimiste, rezolva mai usor diferite probleme si pot jongla cu mai multe sarcini in acelasi timp.

Odihna pentru o perioada mai lunga decat de obicei este insa extrem de importanta. Potrivit expertilor implicati in analiza, somnul pe o durata mai mare decat de obicei este extrem de important pentru a mentine efectele pozitive ale miscarii. Motivul principal este ca, desi exercitiile fizice ajuta la obtinerea bunei dispozitii, acestea consuma in acelasi timp o mare parte din energia unei persoane si este nevoie de o perioada de refacere suficienta. Dar daca ambele conditii sunt respectate, nivelul de energie din ziua urmatoare va fi la cote maxime.

Rezultatele cercetarii sunt cuprinse in publicatia online Applied Psychology: Health and Well-Being. La studiu au participat 144 de angajati, majoritatea din sectorul privat si, intr-un numar mai mic, din cadrul profesiilor liberale. Subiectii, atat femei cat si barbati, au avut varste cuprinse intre 22 si 64 de ani. Acestia lucrau in medie 38 de ore pe saptamana si faceau miscare cel putino data pe saptamana.