cum-ne-afecteaza-statul-pe-scaun-sanatatea
Va numarati printre persoanele care obisnuiesc sa petreaca mai mult de 8 ore pe zi pe scaun, in fata calculatorului? Atunci ar fi bine sa aflati la ce risc va expuneti zilnic si ce puteti face pentru a va proteja sanatatea.

Statul pe scaun – mai daunator decat fumatul?

“Statul pe scaun este mai periculos decat fumatul”, suna titlul unui articol publicat pe Huffington Post1 in urma cu 2 ani. Acest semnal de alarma vine din partea directorului Mayo Clinic din Arizona, Dr. James Levine, cel care a scris cartea “Get Up! Why Your Chair Is Killing You and What You Can Do About It” si care, in urma cu 4 ani, a inventat biroul cu banda de alergat incorporata tocmai pentru a-i face pe cei care obisnuiesc sa petreaca zilnic mai mult de 4 ore pe scaun, in fata calculatorului, sa renunte la stilul de viata sedentar!
“Statul prelungit pe scaun este mai daunator decat fumatul, omoara ma multi oameni decat virusul HIV si ar trebui sa ne sperie mai mult decat un salt cu parasuta!”, sustine Dr. Levine. Statul prelungit pe scaun poate duce la diabet, boli cardiovasculare, obezitate, spondiloza, hernie lombara sau poate provoca afectiuni gastrointestinale2.

Statul prelungit pe scaun afecteaza inima

Potrivit unui studiu publicat in Jurnalul Colegiului American de Cardiologie3, atunci cand stai jos, circulatia sangvina devine deficitara. Sangele nu mai circula la viteza normala prin corp, iar muschii ard mai putine grasimi, ceea ce inseamna ca se pot forma cu usurinta blocaje ce pot conduce, intr-un final, la un atac de cord.
Conform aceluiasi studiu, statul prelungit pe scaun afecteaza mai mult femeile. Riscul de a dezvolta o boala cardiovasculara este cu 63% mai ridicat in cazul femeilor care petrec zilnic peste 5 ore pe scaun.

Statul prelungit pe scaun provoaca constipatie

Statul pe scaun incetineste digestia, provocand balonare, crampe abdominale, arsuri la stomac si constipatie. Ba mai mult, Anton Emmanuel, medic gastroenterolog la Spitalul Universitar din Londra, sustine ca exista o legatura stransa intre statul prelungit pe scaun si constipatia. Lipsa miscarii provoaca incetinirea tranzitului intestinal, proces care duce la constipatie. Aceasta tulburare destul de neplacuta nu se manifesta intotdeauna imediat, ci poate sa apara chiar si la 24 de ore dupa ce am petrecut mai multe ore stand pe scaun sau imobilizati la pat4.

Statul pe scaun - principala cauza a problemelor de spate

Este foarte important sa adoptam o pozitie corecta pe scaun. Spatele trebuie sa fie drept, lipit de spatar, bratele la 90 de grade pe langa corp astfel incat umerii sa se relaxeze, iar monitorul trebuie pozitionat astfel incat sa nu ne inclinam capul in fata cand privim spre el. Inclinarea capului in fata sau in lateral, pentru a tine telefonul mobil cu umarul, poate produce dezechilibre permanente, intrucat muschii spatelui fac o extensie exagerata.
Trebuie sa mai retinem ca, atunci cand stam prea mult jos, coloana vertebrala devine inflexibila. Sirul problemelor care pot aparea in urma statului prelungit pe scaun nu se opreste aici. Oamenii care petrec prea mult timp stand pe scaun au mai multe sanse sa sufere de hernie de disc lombara sau de spondiloza cervicala5.

Statul prelungit pe scaun afecteza oasele

Nu degeaba ni se recomanda sa facem miscare cel putin 30 minute in fiecare zi. Orice forma de miscare este benefica, fie ca vorbim de un simplu, dar eficient mers pe jos, de jogging, dans, fitness, tenis sau baschet. Este important sa ne punem oasele in miscare, mai ales daca la serviciu suntem nevoiti sa petrecem cel putin 8 ore pe scaun, in fata calculatorului. Sedentarismul nu este o solutie, intrucat oasele noastre devin moi6 si isi pierd din rezistenta atunci cand nu sunt folosite suficient. Stim, deja, ca una dintre cauzele osteoporozei este lipsa de miscare, intrucat atunci cand oasele devin moi, schimbul de substante nutritive este foarte slab.

Ce putem face pentru a imbunatati situatia?

Pentru persoanele care, din pricina jobului, petrec chiar mai mult de 8 ore pe zi pe scaun, in fata calculatorului, Mayo Clinic recomanda7:
- Miscarea dupa fiecare ora de stat pe scaun. Astfel o alergare usoara pe loc, cativa pasi, ne vor pune in miscarea circulatia, iar oasele isi vor recapata mobilitatea;
- Sa ne miscam atunci cand vorbim la telefon, in loc sa stam in fotoliu sau la birou.
- Sa renuntam la sala de sedinte cand avem discutii cu echipa pe proiectele comune. Acestea se pot desfasura la fel de bine afara, in aer liber, in timpul unei plimbari, nu neaparat in sala de sedinte.

MSM 750mg, suportul natural dupa o zi lunga de stat la birou

Pe langa un stil de viata activ, este important sa oferim organismului nostru un ajutor in plus.
MSM 750mgde la Secom® este o formula complexa cu 5 ingrediente, ce reduc durerile articulare. Formula cuprinde OptiMSM® si extracte din Gheara Diavolului, Curcuma, Boswellia, Gheara Matei cu actiune reconstructoare la nivelul tesuturilor. Produsul ajuta la imbunatatirea structurii si mobilitatii articulare, reducerea durerilor osteoarticulare si musculare (reduce actiunea enzimelor COX-2 si 5-LOX si generarea prostaglandinelor PGE2 si a leucotrienei LTB4).

Mentineti-va un stil de viata activ. La finalul programului, mergeti pe jos spre casa sau inscrieti-va la o sala de sport. Puteti incepe cu exercitii usoare pe banda de alergat sau cu un program de pilates.

Alegand Secom® aveti certitudinea ca ati optat pentru cele mai eficiente solutii naturale pentru sanatatea copilului.


Referinte:
1. http://www.huffingtonpost.com/the-active-times/sitting-is-the-new-smokin_b_5890006.html
2. http://fitness.mercola.com/sites/fitness/archive/2015/05/08/sitting-too-long.aspx
3. http://www.acc.org/latest-in-cardiology/articles/2013/04/11/08/54/increased-sitting-increases-cv-risk
4. http://www.dailymail.co.uk/health/article-2572517/Sitting-comfortably-You-wont-reading-Cankles-constipation-brain-fog-try-spend-lot-time-bottoms.html
5. http://www.physiotherapy-treatment.com/lumbar-spondylosis.html
6. http://fitness.mercola.com/sites/fitness/archive/2015/05/08/sitting-too-long.aspx
7. http://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/adult-health/expert-answers/sitting/faq-20058005
8. https://secom.ro/msm-750mg.html