cum-iti-poti-fortifica-imunitatea

Cat mai multe legume si fructe, suplimentele naturale si vaccinurile sunt metodele prin care ne putem intari sistemul natural de aparare a organismului. Dintre aceste metode, doar vaccinurile ofera protectie specifica, limitata. De aceea, este de preferat sa mananci sanatos si sa iei suplimente naturale pentru a preveni imbolnavirile.

Cuprins

De ce vaccinarea are eficienta limitata?
Legumele si fructele sustin imunitatea
Vitamina C este necesara

De ce vaccinarea are eficienta limitata?

Vaccinurile forteaza organismul sa produca anticorpi specifici, care pot combate agentul patogen pentru care respectivul vaccin ofera imunizare. Practic, se introduce in corp un agent patogen inactiv si inofensiv pentru organism, corpul produce anticorpi specializati sa-l distruga, iar daca il intalneste si in forma sa activa, organismul va avea anticorpi pregatiti. In cazul in care boala va aparea totusi, manifestarile ei vor fi mai reduse. Insa, vaccinurile contin doar anumite tulpini ale unui agent patogen. Practic, daca faci un vacin antigripal, care contine doar anumite tulpini de virus gripal, adica cele mai comune, nu elimini riscul de a face boala. Te poti infecta cu o tulpina care nu a fost introdusa in vaccin. Asa se explica de ce o multime de persone fac gripa desi s-au vaccinat antigripal.

Legumele si fructele sustin imunitatea

Vitaminele, antioxidantii, mineralele si proteinele din alimente asigura, in mod indirect, sustinerea imunitara, fiindca ofera organismului materia prima pentru a putea lupta cu infectiile. De aceea, mai ales in perioadele in care organismul este suprasolicitat de schimbarile de temperatura sau este predispus la infectii, este bine sa ne hranim cat mai sanatos. De exemplu, lipsa proteinelor, a zincului, a vitaminelor C si E si a vitaminelor din grupul B fragilizeaza sistemul imunitar. Asadar, un aport corect de nutrienti obtinuti din legume, fructe si din alimente neprocesate industrial, sunt in masura sa sustina sistemul imunitar.

Vitamina C este necesara

Studiile au aratat ca in perioadele in care ne confruntam cu infectii, nivelul de vitamina C din corp scade dramatic. Practic, vitamina C se consuma in lupta cu boala. Motivul? Are proprietati antioxidante si antiinfectioase, iar corpul foloseste acidul ascorbic pentru a se proteja. Sursele clasice de vitamina C sunt fructele si legumele proaspete care, consumate in fiecare zi, asigura o parte din succesul in lupta antiinfectioasa. Bogate in vitamina C sunt, de exemplu, macesele, care contin si licopen, o substanta care, la randul ei, previne oxidarea celulelor.

(articol actualizat la data 05-01-22)